Borta bra men hemma bäst

 
 I oktober reste jag och Peter ganska mycket. Vi var både i Stockholm och i Rom och även om det är extremt trevligt att vara bortrest så tycker jag att det känns väldigt skönt nu när jg har fått tillfälle att vara hemma några helger och bara leva vardagsliv utan att stressa.Tänkte därför jag skulle visa lite bilder hemifårn oss för att visa upp lägenheten lite. Bilden ovan är från vår matsal preccis innan jag skulle ha middagsgäster så vanligtvis är det inte så väldukat. Peter har byggt bordet själv och stolarna har vi köpt på olika seccond hand affärer runt om i stan.
På väggen har vi början på en tavelvägg. Vi har blandat med lite bilder jag tagit, ett broderi som Peters syster gjort åt oss i inflyttningspresent (med mitt favorituttryck på "Hur jävla vårt ska det vara"), en snygg LP-skiva och lite annat smått och gott. Tanken är att vi ska fylla ut den mer och mer. Bland annat med tavlorna vi köpte i Rom.
I fönstret i vardagsrummet delar våra få levande blommor med ett foto av min systerdotter och en fin lampa jag hittade på en second handaffär i Göteborg.
I köket har vi en karta över gamla Jönköping samt några stadsbilder från 1800-talet. En liten början på vårt hem.