Lite udda bilder

På sista tiden har jag försökt fota lite mer och då blir det många bilder som aldrig används för att de inte passar in i något inlägg så jag tänkte att jag skulle lägga upp dem här istället i ett samlat inlägg. Det är mest foton då jag försök leka lite med fokus och liknande eller när jag sett något fint motiv.
Jag har visat körsbärsträdet på vår gård förut men den här dagen blåste det och när bladen föll såg det ut som att det snöade från trädet. Vet inte om jag helt lyckades fånga det i bilden men jag tyckte hur som helst att det blev en fin bild på trädet i blom. En av de få soliga dagarna i april/maj också.
Här har vi en bild på en något misstänksam Majros. Vi letar nya ägare till Majros och Majlis nu så jag försöker fota dem så mycket som möjligt medan de fortfaranade bor här hos oss.
 Den gär bilden får mig att längta så mycket efter sommaren. Var dock ganska kyligt när den togs men jag är rätt nöjd med hur härliga färgerna blev. Jag testade även lite olika fokus med de olika grenarna. Lyckades inte helt men fick i alla fall tillfälle att träna lite.
 Mina chilliskott har blivit jättestora och den här bilden tog jag efter att jag hade planterat om dem. Blev ett helt gäng och nu hoppas jag att de ska blomma och ge lite frukt:)  
Så här söt var Peter när jag fixade min trerätters middag åt honom. Han kom in och myste lite med Pip vilket jag såklart var tvungen att föreviga. Jag=sucker för kattbilder:)
Peter köpte liljor till mig för ett par veckor sedan och då trillade en knopp av som jag satte i en egen lite vas. På den testade jag att träna lite på inställningarna på kameran. Blev rätt nöjd med dessa två.Emma och jag var ute och åt för flera månader sedan och då tog jag den här bilden för att öva lite med kontrasterna mellan ljus och mörker.