Vårodling på G!

I söndags var jag och Peter ute på en söndagspromenad. Det var första riktiga vårdagen och tillslut gick vi in till en affär för att köpa något att dricka. Då fick jag syn på fröerna och bestämde mig för att försöka odla några stycken.
Jag ville egentligen odla basilika och mynta men då de inte hade någon mynta bestämde jag  mig för chillin istället.
Jag har egentligen inte odlat något sedan typ krasse i lågstadiet, men jag läste på anvisningarna och fyllde upp några krukor med jord som jag fuktade.
Chillin skulle man lägga med ganska långt utrumme mellan varandra medan basilikan ville vara ganska nära ytan.
Så här såg basilikafröerna ut.
Jag vet inte om professionella odlare täcker sina krukor med plast men det var en av de få grejorna som jag kom ihåg från lågstadiet så jag testade det.
Så nu står de i fönstrena och väntar på att det ska bli sol. Hur det än går så gav det lite vårkänslor i alla fall:)