Lucka 6: En bild från en resa du gjorde under året

Här kommer lucka tre i Emily Dahls julkalender. Ifall du också vill vara med gå in på hennes blogg för att läsa mer.
 
Jag gjorde ganska många resor under året som gått. Jag hann besöka både London, Berlin och Rom plus att jag gjorde en del resor inom Sverige. Jag har dock bara mobilbilder från London och Rom kan ni se bilder från här, här och här. Tänkte därför visa några bilder från Berlin där vi var i somras. Förra året bodde jag i Berlin och pluggade tyska en termin. Var en av de bästa besluten i mitt liv och därför längtade jag jättemycket efter att få visa Peter min stad:)
Här var vi uppe i Reichstagen som är rätt häftig då den har en giantsk glaskupol som man kan gå in i och se typ hela staden. Dock hade vi valt en dålig tid då kupolen inte var öppen så vi fick nöja oss med att se utsikten från det något lägre taket.
Vi promenerade även i Tiergarten som är en av de största parkerna och som var jättevacker.
Åt så klart apfelstrudel.
Och hade det gött i en park...
Nämligen i trädgården till schloss Charlottenburg. Slottet ligger relativt centralt så det är en massa trafik utanför men när man är i parken hör man inte ett ljud utan det är bara lugnt och fridfullt:)
Vi gick såklart till Berlin zoo och fick se denna söta lilla apa.
Och besökte även minnesmärket för judarna under förintelseen.
Och tog detta parfoto framför Brandenburger Tor.