Lista

Hittade denna lista på weareallstoriesintheends blogg skrev klart den i onsdags men jag tror att den egentligen ska vara en måndagslista vilket jag insåg lite försent:)
 
Hur mår du? 
Bra, trött jag har fortfarande inte vant mig vid sommartid så brukar bli fruktansvärt trött sjukt tidigt.
 
Vad är det bästa med måndagar? 
Måndagar är den roligaste dagen att jobba. Det är alltid mycket att göra och man är rätt fräsch efter helgen fortfarande. Jag brukar vanligtvis vara ganska pigg med så det är schysst!
Ett citat som passar dig 
När jag slutade på mitt senaste jobb fick jag ett citat av min chef när jag avtackades. Det var så här:" Vänlighet är den gyllene kedja av vilken samhället hålls ihop." Det är skrivet av Goethe. Jag vet inte om det passar men jag tyckte det var jättefint och hoppas det stämmer.
 
Nämn något som gjorde dig glad igår 
Jag och Peter gick på en mprgonpromenad vilket var väldigt mycigt. Det gjorde mig glad:)
 
Vad gjorde du för 15 min sedan? 
Slösurfade på nätet.
Det sista du sa högt?
"Jag kan inte klappa dig nu jag skriver." När Majros satte sig bredvid mig och jamade uppmanande när jag försökte skriva.
 
Det senaste någon sa till dig?
"Är du hemma nu? Bra då tar inte jag med nyckel" Peter när han gick till gymmet.
 
Fyra städer du bott i
1. Göteborg
2. London
3. Berlin
4. Charleston
 
Vad är det för färg på din ytterdörr?
Kommer inte ihåg. Brun? Orkar inte springa ner och titta så antar att ni får leva med okunskapen.
Vad är det för väder hos dig nu?
Lite halvsoligt. Men när jag gick hem från jobbet började det hagla jättemycket så jag fick smita in i en affär längs vägen bara för att det höll på så länge.
 
Tre filmer du gärna ser om och om igen
  1. Välkommen till pleasentville
  2. Stolthet och fördom
  3. Nyckeln till frihet
Fyra jobb du haft 
  1.  Jobbat på café
  2. Marknadsundersökare via telefon
  3. Vikarie på förskola
  4. Kommunikatör
Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Jag jobbade inom äldrevården och då hade man särskilda kläder men vet inte om det räknas som uniform...  
 
Det senaste du skrattade åt
Något skämt Peter sa innan han gick.
 
Fyra platser du åkt på semester till
  1. Costa Brava
  2. Berlin
  3. Orust
  4. Rom
 
 
Vad ser du om du tittar till vänster?
Vår balkongdörr och lite av trädet på gården.
 
Vad har du på dig just nu?
Rutig kjol, vinröd tröja och svarta strumpbyxor. 
 
Vad var det senaste du handlade? 
Påskgodis. 
Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Engelska och svenska.
 
Vad gör dig glad?
Bra böcker och filmer, när det är varmt och soligt ute, Pip och tjejerna, lunch med Peter på en vardag, resa, roliga uppgifter på jobbet, tekvällar med kompisar och vänneravsnitt.
 
Vad ska du göra nu?
Jag och Peter ska träffa Helene och Sebastian på en fika.