London del 3

Under luciahelgen var jag och Peter på besök i London. Här är de sista bilderna från vår resa till London. Första delen kan du läsa här och andra delen här.
Vi började dagen med att ta en busstur ut till Tate Britain. Detta då det dels är mitt favoritmuseum/galleri men även för att de på lördagarna har rundvisningar gratis varje hel timme. Kan starkt rekommendera dessa.
Vi skulle egentligen bara gå på den klockan elva men då guiden var superduktig och andra rundturen handlade om kvinnor i konsten bestämde vi oss för att stanna på den också. Var dock mest kvinnor som hade blivit avmålade vilket såklart var intressant men jag hade gärna hört mer om kvinnliga målare också.
Därefter åkte vi till Camden.
Vi började med att äta lunch på en pub som vi hittade.
Såg verkligen ut som en vanlig engelsk pub vilket kändes genuint och bra.
Efter lunchen gick vi till marknaden för att kolla oss omkring.
Fick dock lite panik av att det var så sjukt mycket folk omkring. En del av sakerna de sålde var rent skräp för turisterna men det fanns några fina saker med. Efter vi hade varit Camden skulle Peter på en match för att se sitt älskade Arsenal live medan jag rusade omkring på Oxford street (ännu mera folk) för att hitta hans julklapp. På kvällen åt vi middg hemma hos min bror och gick sedan ut och dansade till fem på morgonen vilket var sjukt kul.
Dagen efter var vi dock lite slitna så efter att ha gått ännu en snabb runda på oxford street gick vi och åt en sen lunch.
Vi gick till en indisk restaurang som var jättemysig men nästan helt tom.
Maten var helt okej men inget speciellt. Resten av eftermiddagen hängde vi bara hemma hos Daniel. Ett lugnt slut på en väldigt rolig helg!