London del 1

Jag och Peter åkte till London över Luciahelgen för att hälsa på min bror som bor där och även känna av lite Londonstämning.Så läs här för lite Londontips! Vi landade i London vid elvatiden på kvällen på torsdagen vilket ledde till ett ganska ointressant blogginlägg så vi börjar istället på fredagen då vi tog oss till Natural history museum för lite dinosaurier.
Utanför museet hade de en skridskobana men då vädret var ganska milt typ 4-5 grader så hade det smält en massa vatten så de skridskoåkare som trillade hade en blöt dag framför sig.
Här är i alla fall byggnaden som är väldigt vacker plus en karusell. Peter berättade att de som byggde museet hade velat visa att det inte bara var kyrkor som kunde vara vackra. Jag har inte kollat upp om det stämmer (påståendet) men jag tyckte i alla fall att byggnaden levde upp till det:)
Moi
Runt alla fönster fanns det olika djur i sten. Både riktiga och från mytologin.Efter att ha stått i kö typ en kvart fick vi komma in. Kändes väldigt grand med högt i tak och ett gigantiskt dinosaurieskelett precis vid ingången.Så här fint var taket inomhus med en massa bilder.
Vi började med att gå på avdelningen för dinosaurier. Då går man på en smalare ramp där man fortfraande kan se den undre våningen. Vi såg skelett med skumma skuggor...
Ett dinobo.
Såg hur klor såg ut på olika dinosaurier och hur stora de var i jämförelse med Peters hand.
Och några andra klor.
Och några ytterligare klor.
Efter dinosarna kollade vi in valarn och lite andra djur. Här kan man se hur stora de är i naturlig storlek=gigantiska.
Jag hann även med ett porträtt med Darwin.
Och ett på Peter.
Och ett till på mig. 
Och så ett med översikt av hela salen. Resten av dagen tar jag i ett annat inlägg.
#1 - - Sandra Lundin:

Så härligt det ser ut! Vill också åka skridskor :D