Lucka nummer 7- en bild du tagit som du tycker mycket om

Här kommer lucka tre i Emily Dahls julkalender. Ifall du också vill vara med gå in på hennes blogg för att läsa mer.
 
Mitt fotande har kommit lite längre under de senaste månaderna då jag dels skaffade den här bloggen för att lite mer visa upp mina foton och jag har även gått en fotokurs sm gjort att jag velat ta fler foton för att bli bättre. Detta innebär dock att jag tagit många foton så det är svårt att välja ett som jag är särskilt nöjd med men här är ett i alla fall. Det är ett porträtt då jg tycker det är extra roligt att ta sånna. Till nästa år hoppas jag att jag kan ta fler "in action" porträtt iställt för att ställa upp dem så medvetet men det får bli att öva på lite till.
Det är från när jag och Emma var ute och gick särskilt för att fotografera och när vi var uppe i en rosenträdgård så hittade vi denna gigantiska gula blomma. Det måste varit någon som hade köpt den och lämnat för den såg inte ut som de andra blommorna i parken. Det blev hur som helst en fin bild då ljuset från blommar reflerkterades i Emmas ansikte på ett fint sätt.