Världens enklaste (och godaste) julgodis

Så här i juletider vill man ju gärna vara lite pysslig men pressen kan ju ta dö på en. Jag försöker att dra ner på det så mycket som möjligt och verkligen bara göra sånt som jag uppskattar och tycker är mysigt och roligt. Av denna anledning försökte jag i möjligaste mån vara klar med klapparna i mitten av november och resten tänker jag beställa på nätet så att jag istället kan strosa i affärerna utan en massa press. Men om man känner för att göra något mysigt så har jag världens enklaste recept på wienernougat..
 
Det du behöver är:
  • 100 gram flagad mandel
  • 250 gram nougat
  • 200 gram mörk choklad
Börja med att steka mandeln i en torr stekpanna på inte alltför hög värme tills mandeln har fått lite färg.
Smält nougaten i ett vattenbad och blanda sedan i chokladen i små bitar.
När chokladen har smält blandar du ner mandeln och har därefter upp hela smeten i en form.
Låt smeten stelna i kylen och skär sedan upp det i mindre bitar. Var förberedd på att det kommer gå åt så köp gärna dubbla ingredienser så du hinner gör en sats till närmare jul. Bon appetit!