Helgpussel

Har haft en riktigt fin helg med flera långpromenader och spelkvällar i olika former både fredag och lördag. I fredags samlades vi heemma hos en kompis och hade quiz. Vi har gjort det några gånger och turas om att göra quizet och bjuda på mat. Hittills har det varit ganska svårt då vi har så olika intressen och kunskapsområden.När vi var hos Sara var det väldigt naturvetenskapligt inriktat och Peter riktade in sig på musik, som han var den enda som kunde. Jag längtar tills det blir min tur så jag får köra en blandning på musik och film:) (melodikrysset får representera det här då jag nästan  inte har några bilder från helgen)
På lördageftermiddagen var vi bara hemma och tog det lugnt under dagen. Peter har börjat spela War of worldcraft efter ett längre uppeehåll så han roade sig med det medan jag försökte få ihop ett pussel. Kom ganska långt men har fortfarande det mesta av vattnet kvar.
På lördagen var vi hemma hos Peters familj och körde Brainstorm. Ett spel jag spelade mycket när jag var liten och nu hade jag hittat det på Röda korset. Är dock från 80-talet så en del frågor var lite out of date. Man skulle till exempel nämna länder på S och Sovjetunionen var ett alternativ....