Lördag i bilder

I lördags hade vi en väldigt späckad dag så jag tänkte visa lite bilder. Vi började med att möta upp gänget för melodikrysset på ett café här i stan.
Det var Emma och Sara...
Lovisa och jag och Peter. 
Vi klarade oss ganska bra så vi lämnade fiket nöjda och glada.
 
Jag och tjejerna provåkte Emmas bil för första gången och åkte till Erikshjälpen.
Erikshjälpen var fylld med fyndglada besökare. 
Jag kom hem med en väska och en julduk. Jag hoppas duken ska kunna pryda vårt gigantiska matsalsbord men om den är för liten får jag väl fylla ut med fler dukar helt enkelt.
Jag och Peter skulle på spelkväll på kvällen så, så fort jag kom hem hade jag tänkt börja stressa med snickerskakan som vi skulle ta med. Men efterson Peter är underbar hade han redan gjort grunden.
Så det enda jag behövde göra var att smälta chokladen...
,..och smeta på det på kakan.
Efter att jag var klar med kakan fick den stelna i frysen medan jag slappade framför TV:n. (jag vet att TV:n är jättesned. Tanken är att den ska upp på väggen)Ganska snart hämtade Rebecka dock upp oss och vi begav oss till Maria och hennes familj för en speldag/kväll. De har jättemånga brädspel så vi testade två som var helt nya för mig. Först Takonoko där man spelade med en panda och en trädgårdsmästare och skulle samla på olika blandningar av bambu och jordlotter. Spelet såg ganska barnvänligt ut med ljusa pastellgfärger men när man väl spelade fick man tänka lite taktiskt ändå. Var jättekul!
Vårt andra spel var 7 wonders där man skulle bygga på olika underverk och samla på olika bytesmaterial för att kunna bygga. Ganska avancerade regler men när man väl fattade (lite grann åtminstone) var det också jättekul. Vi avslutade kvällen med Cards against humanity som är lite mer lättsmält (och offensive) än de tidigare spelen. Allt som allt en riktigt bra lördag.
 
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt, Recept;
Taggar: Erikshjälpen, Marabou, Melodikrysset, Second hand, Snickerskaka