Mitt vegetariska liv

Jag och Peter har länge försökt att äta mindre kött och har vid något tillfälle tänkt köra på en vegetarisk vecka. Under den tiden har jag hittat några vegetariska recept som jag skulle vilja testa. Bilderna är tagna från sidorna som receptet är tagna från. Klicka på länken under bilderna så hittar ni hela receptet.
Det första hittade jag på ICA.se och är recept på en vegetarisk tacos. Jag tänker att det borde fungera minst lika bra vegetariskt eftersom det är en så liten del av vad man gillar med tacos. Det här receptet ersätter köttet med bönor också vilket jag tycker är toppen eftersom jag totalt föråt mig på quornfärs under mina högskoleår.
 
 Det här har jag velat testa jättelänge. Nämligen vietnamesiska vårrullar. Efter vad jag förstår har man färska grönsaker i ett risblad och sen har man någon häftig dipp som man doppar den i. Verkar sjukt gott (och nyttigt)
Receptet hittade jag på javligtgott.se som är en blogg fullproppad med vegetariska recept.
Det här är zuchinibiffar med fetaost och medelhavspotatis. Till har man en vitlökssås. Jag tycker det verkar vara ett supersmidigt recept tidig höst då man kanske fortfarande har kvar ingredienser till maten från trädgården. Receptet har en halv åtta-deltagare skapat.
En kommentar publicerat i Recept
Taggar: Vegetarisk tacos, Vegetariska recept, Vietnamesiska vårrullar, Zuchinibiffar
#1 - - MATILDA:

vegetarisk tacos har jag ätit många gånger :D