Chia-chokladpudding!

I torsdagskväll var jag hemma hos Anna på sykväll. Min halsduk börjar bli riktigt lång! Dessvärre har mitt garn tagit slut så jag måste köpa nytt innan jag kan fortsätta. Hur som helst hade jag i förbifarten nämnt att jag läst så mycket om chiafrön men aldrig testat att göra det själv. Så till efterätt serverade Anna chia-chokladpudding!
För att göra den lite finare hade hon stuckit ner en bit choklad i puddingen. Det såg jättefint och nästan restaurangvärdigt med de små glasen chokladpuddingen serverades i.Den smakade ungefär som vanlig chokladpudding men med små frön i så det blev en lite annorlunda konsistens. Sammanfattningsvis en väldigt god och fin rätt och som serverades under en väldigt trevlig kväll.Här är ett liknande recept om ni vill testa att göra det själv som jag hittade på bloggen hur bra som helst.
 
 
0 kommentarer publicerat i Recept
Taggar: Chia-chokladpudding, Chiafrön, Efterrätt