Porträttfotografering

Nästa lektion på fotokursen ska vi öva på att fotografera porträtt och det tycker jag redan är något av det roligaste att fotografera. Speciellt utomhus. Därför drog jag med mig Emma ut och testade att fota lite porträtt. Jag tyckte det blev rätt bra även om en del så klart blev en del suddiga eller för mörka foton. Känns kul att faktiskt använda sig av kunskaperna som man lär sig på kursen så att de inte glöms bort med en gång.
 
 
Vi gick längs Vättern vilket gav jättefint ljus och miljöer.
Här försökte jag öva på att göra löven suddiga men det har jag inte bemästrat än vilket ni kan se:)
Vi hade tur och hittade en blomma att öva lite med. Tycker särskilt om ljuset i ansiktet på Emma på andra bilden.
 
 Bilder i fågelperspektiv
Här blev ansiktet i ljusaste laget kanske... 
Och här är sista bidlen. Var en extremt trevlig promenad och med perfekt väder för fotografi.
0 kommentarer publicerat i Foto
Taggar: Fotopromenad, Höst, Porträtt