Cos you got my heart in a headlock You stopped the blood and made my head soft And god knows You got me sewn

I tisdags var jag hembjuden till Sara på sykväll. Hon är en extremt duktig stickare och handarbetare överhuvudtaget medan jag kämpar så gott jag kan med ett av alla projekt jag startat. Har en dröm om att lyckas avsluta något riktigt stor någon gång men ännu söker jag fortfarande. Denna gång hade jag tänkt göra små hjärtan och stjärnor till julgranen. Men efter att ha kämpat i ett par timmar utan något mer resultat än en knögglig härva av garn bestämde jag mig för att ge upp. Bloggaren som hade skrivit mönstret och sagt att "det bara tog tio minuter att göra ett hjärta" hade nog en annan målgrupp än sånna som mig i åtanke. 
Sara hade gjort en jättegod lax och spentpaj till middag som vi började kvällen med. Perfekt när man kommer praktiskt taget direkt från jobbet.
Här var mina verktyg för kvällen. Använde även ett mönster på mobilen och ett Youtubeklipp för stt lära mig stolpar men trots det vandrade jag därifrån utan stjärna eller hjärta:(
Anna hade bättre tur/skicklighet och fick en bra början på barntröjan hon jobbade på.
Efter en stunds arbete bjöds det på fika. Hon hade bakat en banankaka med choklad som också var underbart god. Det måste man ändå säga är det bästa med hösten, alla fina testunder med vänner:)
 
0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Garn, Kakor, Om mig, Paj, Sticka, Te, Virka