Tre bloggtips

De senaste veckorna har jag läsa några bra blogginlägg  som jag tänkte tipsa om. Då jag nyligen startade min blogg har jag sökt en del på bloggtips och liknande och blev därför väldigt glad då jag såg att en av bloggarna jag redan läser hade tipsat om hur man ska göra för att fotografera mat fint.
Det är Atilio som har visat i flera steg hur man ska tänka vid foodstyling. Hon tar ju redan så fantastiskt fina bilder så det var roligt att få se in lite bakom kulisserna. Hon har också väldigt bra guider i andra ämnen så sök på hennes blogg om ni vill ha lite tips.
Som om vi vore systrarhade ett tips om hur man kunde göra pesto på citronmeliss. Jag har varken citronmeliss eller testat att göra pesto men jag tyckte det såg så gott ut att jag blir sugen på att testa ändå. Detta inlägg är  från sjunde oktober så jag såg att det fanns flera fina inlägg både innan och efter denna med, med roliga recept och pyssel. 
 
Hanapee har skrivit ett lite allvarligare inlägg om skandalen med två utkastade deltagare i Big Brother. Det hela handlade om hur två manliga deltagare hade hållit kvar en kvinnlig deltagare i ett rum, med låst dörr, för att hon skulle utföra oralsex på en av dem. TV-bolaget som sänder programmet hade försvarat att de inte hindrade situationen med att de inte insåg att dörren var låst och Hanapee skriver väldigt bra om att det kanske inte bara är de fysiska hindrena som är svåra att ta sig ur eller som göra att man som offer känner sig utsatt i en situation.
0 kommentarer publicerat i Tips
Taggar: Atilio, Bloggtips, Hanapee, Som om vi vore systrer