Mina köttfria måltider

Nu börjar våra köttfria veckor lida mot sitt slutt. Ifall jag ska kolla över veckorna lite kort så kan jag säga att det i början kändes lite kämpigt. Lite för att jag fokuserade på vad jag intr fick äta men sen när vi började laga och söka på roliga recept kändes det inte lika jobbigt längre. Den svåra utmaningen kom den här veckan när Hemköp hade grillad kyckling superbilligt men vi lyckades undvika det hindret med. Här är i alla fall några av de rätter vi lagat under de forna veckorna:)
En avd e första kvällarna gjorde vi polenta med ugnssteka rotfrukter och sås. Var supergott!
Jag försökte återskapa en sallad jag brukar äta ute med ugnssteka rotfrukter, chevre och sallad. Blev inte riktigt lika bra men smakade helt okej med lite tzatziki.
Vanlig grön ärtsoppa, supersmidigt och väldigt gott.
Vegetariska piroger med svampblandning och sallad. Peter gjorde dem och de smakade fantastiskt!
Och slutligen en klassiker: tacos. Fantastiskt gott både med och utan kött. Kan definitivvt rekommendera att ta några vegetariska veckor superbra sätt att få in lite nya reccept i middagsbanken.