Söndagspromenad med Peter!

I söndags blev både jag och Peter trötta på soffpotatislivet vi levt under de lediga dagarna så vi bestämde oss för att sticka ut på en söndagspromenad.
Innan vi drog iväg värmde vi på lite varm choklad.
Peter drog iväg till affären och kom tillbaka med baguette sallad så att vi kunde göra lyxfrallor.
Efter en kort bussresa var vi framme och det vara bar att börja följa spåret.
Vi följde en bäck genom skogen.
Det blev mycket uppför. 
Men samhällsföreningen hade byggt trappor så det funkade okej även om jag blev sjukt anfådd.
Det var en jättefin dag med mycket sol men i skogen skymtade den mest fram mellan träden.
Här bad jag Peter ta ett foto på mig och sedan när jag vände mig om hade en farbror trillat så illa att han hade skadat benet. Vi lånade ut vår mobil och sedan fick vi stödja honom till vägen där hans fru kunde hämta honom. Han skrev till oss någon dag senare och berättade att han fått två brott på foten och fått opereras så det var tur att vi kunde hjälpa till.
Efter att han blivit upphämtad fortsatte vi vår färd. På vissa ställen kändes det mer som vår än som vinter.
Sedan kom kämpigaste biten upp mot toppen.
 
Stannade såklart för en selfie längs vägen för att hämta andan.
Men väl uppe mötte denna vackra vy oss så det var värt den jobbiga stigningen.
 Så vi fikade vårt medhavda fika vilket var väldigt välkommet. Speciellt den varma chokladen då det blåste en del där uppe. Sedan vandrade vi hemåt och det var slutet på vår utflykt.