Tisdagarna i november

Jag skaffade min systemkamera för ett par år sedan och har fotat ganska mycket men utan att egentligen använda mig av några av de funktioner som finns på kameran. Detta bestämde jag mig för att förändra och anmälde mig till en fotokurs.Där gick jag tillsammans med 10 andra deltagare en grundkurs i fotografering med systemkamera varje tisdag i november.
På kursen fick jag lära mig grunderna i att fota med systemkamera som till exempel bländare, slutare, hur man ska jobba med ljus o.s.v. Mycket hade man säkert kunna lära sig hemma eller via nätet men jag tyckte det var väldigt skönt att ha en lärare att fråga ifall man undrade över något. 
Vår lärare hade jobbat som fotograf i flera år och visste exakt hur man skulle göra för att ta bra foton. 
Första och andra lektionen gick vi igenom de olika funktionerna av kameran. 
Tredje lektionen fick vi själva testa att fota porträtt och sista lektionen fick vi visa foton som vi tagit själv för att både ge och få kritik. Jag kan verkligen rekommendera att gå en fotokurs. Jag har verkligen fått en skjuts i mitt fotografi och vågar nu testa mig fram lite mer med kameran. Ifall ni är sugna på att gå fotokursen kan ni läsa mer här.