Vegetariska veckor

Som ett experiment har jag och Peter bestämt oss för att inte äta kött tre veckor i januari. Jag gör det mycket för att jag innerst inne tycker det är fel att äta djur när vi behandlar dem som vi gör. Jag har dock inte riktigt lyckats ta steget till att bli vegetarian men jag hoppas att vi på detta sätt ska hitta spännande recept som vi kan fortsätta använda efteråt också. På så vis kanske vi inte bara äter vegetariskt men man kan göra kött till något speciellt istället för regel vid måltider.
 
Vår första middag som vegetarianer blev en nudelwok som jag gjorde. Jag började med att strimla:
  • vitkål
  • paprika
  • morot
  • rödlök
  • vitlök
  • broccoli
 Jag blandade sedan en sås bestående av sweet chilli sause, soya, fisksås och ingefära.
Hällde den över woken och blandade sedan i nudlarna.
Stod att det skulle bli fyra portioner  receptet men blev betydligt mer och smakade jättegott. En bra första middag helt enkelt:)
#1 - - Frida:

Men åh så gott! Älskar vegetarisk wok <3 <3 och som svar på din kommentar så är det verkligen värt att vänta tills sommaren, Brighton i värme och sol är oslagbart :)

#2 - - Marie:

Bra grej! Jag och T försöker ju äta så mkt vegetariskt som möjligt, blir väl ca 5-6 dagar i veckan. Om du vill ha lite tips på bra vardagsvegetarisk mat: linssås (ist. för köttfärssås), kikärtsbiffar, ugnsrostade rotsaker med fetaostkräm, bulgursallad med halloumi. :)

Svar: Schysst ska kolla på linssås. Vi gjorde ugnsrostade grönsaker igår. Var sjukt gott:)
Busyizzy

#3 - - Emilie:

Hej!

Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en sajt som heter myTaste.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

www.mytaste.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

Lägg till din widget och hamna på matbloggstoppen!

För att lägga till din blogg klickar du på http://www.mytaste.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Om du har några frågor, maila mig gärna på [email protected].

Med vänlig hälsning,
Emilie
myTaste.se