Drömresor

Just nu har jag och Peter resstopp. Detta då vi blev lite för ressugna förra året och åkte på fyra weekendresor på mindre än ett år. Därför sparar vi istället de pengarna för vår fina, underbara, härliga (hoppas jag) tågluff i sommar. Men ifall jag hade oändligt med tid och pengar har jag dock några weekendresor som jag längtar ihjäl mig efter att göra. 
Första resan skulle vara till Paris. Just nu läser jag en kurs i konstvetenskap och förra lektionen läste vi om imprressionisterna. Läraren visade bilder från Monets trädgård och målningar från olika parker i Paris så jag bara drömmer om att ta flyget dit och gå hand i hand med Peter samtidigt som jag fotograferar som en tok. Vi skulle även hinna med att sitta och läsa på olika fik och vandra upp till Sacre Coer och se ifall vi fick syn på ringaren i Notre dame.
 
Andra resan som jag skulle göra vore till London. Där skulle jag och Peter antingen våldgästa min bror eller hyra en egen lägenhet med några kompisar, Sedan skulle vi utgå från London och göra dagsresor eller kortare tvådagarsresor till Oxford, Brighton och Stonehenge. Skulle också vara väldigt häftigt att åka till Torquay där jag var på språkresa för över tio (!) år sedan nu och se ifall det är lika fint när man är vuxen. 
Därefter skulle vi ta ett flyg till Berlin och hoppa mellan olika fik i Neukölln, gå på turkisk matmarknad i närheten av Kottbusser Tor och festa på Suss war gestern på kvällarna. Vi skulle även hinna med att sola i parkerna och gå på alla museerna som jag missade när jag bodde där eftersom vädret blev alldeles för fint min sista tid där:)
 
Slutligen skulle vi avsluta vår turné i Kroatien och gå omkring bland en massa kullerstenstorg i Dubrovnik och hoppa från klippor i kristallblått vatten. Gå på matmarkander på morgnarna och laga vår egen mat samtidigt som vi dricker ett glas rött vin. Och det skulle vara sådär varmt och härligt utan någon stress för man vet att vädret är lika strålande dagen därpå. Det längtar jag till.