Att sticka med katt

 Efter förra stickkvällens katastrofresultat valde jag att fokusera på ett mönster med närmast idiotsäkert resultat den här gången. Nämligen en trekantig sjal. Jag har lyckats avsluta en sådan förut och trots att jag nu valde ett nytt mönster kändes det säkrare. Jag sökte helt enkelt på sjal+stickmönster eller liknande och hittade då denna sida. Jag gör sjal 1 och har redan kommit ganska långt.
 
Jag kör dessutom med ganska tjocka stickor (nummer 8) bara för att känna att jag får ett resultat så fort som möjligt.
Som tur var behövde jag inte ens gå att köpa garn då jag hade fyra nystan hemma efter ett tidigare mísslyckat stickförsök (börjar ni se ett mönster här?)
Efter bara några timmars stickning har jag i alla fall kommit så här långt så jag känner mig både produktiv och nöjd. Detta resultat är efter närmare två nystan och jag undrar om jag inte kommer behöva köra på nästan båda de två andra innan jag har nått storleken jag vill ha.
 Enda problemet med att sticka är att en viss katunge blir extremt fascinerad av garnnystanet och sticker iväg med det tills man har garn över hela lägenheten. Enda förmildrande omständigheten är att hon är fantastiskt söt när hon gör det:)
 
 
 
En kommentar publicerat i Allmänt
Taggar: Garn, Katt, Kattunge, Sticka, stickor
#1 - - Frida:

Åh vad fint det ser ut! Älskar att sticka med stora stickor, man känner sig ju så produktiv :)

Svar: Ja det blir verkligen resultat fort:)
Busyizzy